+ 374 55 39 00 36
              تماس با ما

   
   



 

 

 

 

 

گشت شهر ایروان

 برنامه تور

گشت شهر ایروان


● آشنایی با خیابانهای معروف و دیدنی شهر ایروان  
● پارک مادر ارمنستانو موزه جنگ جهانی
● ميدان جمهوری (هراپاراک) با توضیحات کامل درباره ایروان
● كاسكاد (هزارپله) و موزه گافسچیان
● کلیسای گریگور لوساوریچ ارمنستان
● صرف ناهار در رستوران

هراپاراگ

 گشت شهر ایروانهراپاراک در زبان ارمنی به معنای میدان است. روبروی ساختمان موزه استخر زیبا و بزرگی با طراحی مدرن قرار دارد که شب‌های فصل های گرم هر شب به مدت ۲ ساعت برنامه رقص نور و موزیک و فواره برگزار می‌شود. هراپاراک میدان بزرگ مرکزی در ایروان ، ارمنستان است. میدان توسط تلاقی خیابان های زیر ایجاد شده است : آبویان ، نالبندیان ، تیگران متس ، خیابان سارکسیان و خیابان آمیریان.میدان بیضی شکل بوده و دارای یک الگوی خاص سنگی به معنای فرش در مرکز است.رقص فواره بزرگ آب در قسمت شمالی محوطه و در مقابل گالری ملی قرار گرفته است. میدان جمهوری محل برگزاری جشن ها و مراسم است. زمانی مجسمه لنین در قسمت جنوبی میدان قرار داشت، اما زمانی که ارمنستان استقلال خود را به دست آورد، مجسمه پایین کشیده شد. میدان توسط معمار ارمنی به نام الکساندر تامانیان بین سال های۱۹۲۴-۱۹۲۹طراحی شده بود. علاوه بر این تا سال ۱۹۵۲ توسعه داده شد. 

ساختمان اپرا

گشت شهر ایروان این ساختمان توسط معمار ارمنی الکساندر تامانیان طراحی شده بود. این ساختمان شامل دو سالن کنسرت : سالن کنسرت آرام خاچاطوریان و سالن اپرا و باله ملی تئاتر الکساندر سپنداریان است . به زودی پس از بنیاد تئاتر ، یک گروه باله تاسیس شد.دریاچه سوان توسط پیوتر ایلیچ چایکوفسکی و اجرای باله برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ رخ داد .در محوطه اپرا حوضچه ای به شکل دریاچه سوان طراحی شده که در تابستان به همراه کافه ها و بارهای روباز و موزیک زنده حال و هوای خاصی را یجاد می کند. قسمتی از این دریاچه در زمستان تبدیل به پیست پاتیناژ و اسکیت روی یخ می شود، که محلی برای تفریح دخترها و پسرها می شود.

هزارپله ارمنستان

گشت شهر ایروانهزارپله – محلی توریستی در ایروان است که محوطه آن در نزدیکی اپرا شروع شده و با ۵۰۰ متر پله با عرض ۵۰ متر دسترسی به منطقه مرتفع تر شهر را تسهیل می کند.این بنا دارای معماری تاریخی بوده و پروژه آن در حال توسعه می باشد.چند مجسمه قبل از پله ها توجه توریست ها را به خود جلب می کنند، فضایی زیبا و مسحورکننده! سیستم فواره و گل های تزئینی در گوشه و کنار پله و پله برقی تا رسیدن به بالای پله ها سرگرم کننده است. در بالای هزارپله قسمت زیادی از مرکز شهر ایروان به خوبی مشاهده می شود. ستون هرمی شکل سنگی با استفاده از نقوش باستانی امپراطوری ارمنستان(اورارتیان) در پای طرح و هنر مدرن آمریکا ایجاد شده است.پس از صعود به عرشه هزارپله، می توان با پیاده روی به پارک پیروزی و منطقه مجسمه "مادر ارمنستان" و موزه دفاع ارمنستان در کنار مجسمه مادر ارمنستان رفت.

مادر ارمنستان

پارک پیروزی ایروان

فراز شهر ایروان پایتخت ارمنستان ساخته شده‌است. مام ارمنستان تجسم شخص‌گونه از مفهوم ارمنستان است. قابل مشاهده‌ترین اقتباس از این تجسم، تندیسی به نام مام ارمنستان است که در پارک پیروزی بر تندیس کنونی مام ارمنستان، به‌جای تندیس ژوزف استالین در این پارک نشسته‌است. مجسمه استالین یادمان پیروزی در جنگ بزرگ میهنی شوروی بود.
تندیس استالین در سال ۱۹۶۷ برداشته شد (که دو کارگر نیز در جریان آن کشته شدند) و مجسمه مام ارمنستان که توسط آرا هاروتیونیان طراحی شده جای آن را گرفت.

 کلیسای گریگور لوساوریچ ارمنستان

کلیسای گریگور لوساوریچ ارمنستانکلیسای گریگور لوساوریچ که از اماکن مذهبی ارمنستان است.این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای ارمنستان است که به خاطرآداب و مراسم های مختلف دینی و مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.
کلیسای گریگور لوساوریچ یکی از محل های دیدنی ارمنستان است و به دستور اسقف اعظم زاون اول در سال 1980 به مناسبت هزار و هفتصدمین سال گرد مسیحییت ساخت آن آغاز شد و در سال 2001 به بهره برداری رسید.